Banen

Årsberetning 2018

Formandens Beretning til Generalforsamling 2018

Vi startede sæsonen d. 3. april med at have løbende udgang med 4-5 tider på hul 1, efter anbefaling fra turneringsudvalget og var indstillet på at prøve det af. Men det gav lidt rodede starter og ingen social samvær overhovedet. Så det blev ret hurtigt drobbet og vi vendte tilbage til gunstart på flere huller. Der har så været lidt ballade med nogle herrer, der gerne vil ud samtidig med os, og det har skabt snak, irritation og frustration. Vi vil gerne respekteres som en del af klubbens tilbud til damer / piger, og vil gerne komme overens med dem, så alle kan gå på banen og nyde spillet!!

Vi har i år været 26 medlemmer, og har med glæde taget imod nye medlemmer, – velkommen til dem, vi føler I er faldet godt til. Men desværre også sagt farvel til nogen. Men sådan vil det altid være.

Den 15. maj havde vi Hyggematch med Mens Section. Der var flot tilslutning – 20 herrer og 19 Ladies!! Vi lavede det til en holdturnering, og det gav en rigtig god fornemmelse af sammenhold og sjov. God ide vi vil fortsætte med!!

Den 29. maj havde vi besøg fra Gyttegårds Ladies Section. De kom 13 og vi var 16. Der var præmier 1. – 2. – 3. plads til begge klubber i 2 rækker. Vi vandt den venskabelige duel i points med 315 mod deres 305. Nok lidt hjemmebanefordel, som vi kender fra Gyttegård.

Og den 12. juni var vi så på Skærbæk Mølle-banen og spille Solheim Cup mod dem. Vi tabte stort – 8 points mod deres 14!! Men vi tog revance – den 21. august spillede vi 2. halvleg af Solheim Cupen – og da vandt vi 13 mod deres 5, – så total vandt vi, – så vild succes!! Vi var bare ikke så mange deltagere, men det var et par hyggelige turneringer, som vi håber vil fortsætte.

Juli måned var sommerperiode uden faste turneringer, men flere af os mødtes til spil – midt i den drønvarme sommer.

Torsdag den 30. august var der Pokalturnering mod Mens Section, vi var 10 Ladies – lidt sløjt fremmøde. MEN vi vandt pokalen!! – Mon ikke vi skal sørge for inscription på den?

Tirsdag den 4. september havde Marianne og Grethe arrangeret udflugt til Blåvands Huk Golfbane og det var en super dejlig eftermiddag/aften med skønt vejr, hjemmebagt kage og kaffe, dejlig bane, godt spil og lækker mad.

Ind i mellem disse nævnte højdepunkter, har der været de almindelige tirsdags spilledage med forskellige spilleformer, og andet sjov på programmet.

Noget af det nævnte her i beretningen vender vi tilbage til under eventuelt.

SLUT….

Kirsten Fallesen