Banen

Årsberetning 2017

Beretning til Generalforsamling 2017

Vi startede året i bestyrelsen med at behandle de punkter, vi havde fået med fra generalforsamlingen 2016. Og det var følgende:

• Vi har her i år ikke haft nogen hcp-begrænsning og man spiller med sit fulde hcp. Vi har så i stedet udvidet 18-huller til at være i A B C- rækker med 1. og 2. præmie, og 9-huller med 1. præmie, og 2. præmie ved flere end 6 tilmeldte spillere. Det er vores indtryk at det har fungeret fint, men vil gerne senere hører jeres mening om det.
  • Vedr. kontingent, som blev foreslået ændret, har bestyrelsen vedtaget at bibeholde 300,- kr for en sæsson – vi har brug for pengene, men vil måske til næste år give tilskud til udflugter eller lignende.
  • Flydende udgang over dagen blev ikke vedtaget i bestyrelsen, vi mener det ødelægger det sociale samvær.
  • Og det var vist, hvad vi fik med fra sidste generalforsamling

I en beretning skuer man tilbage på den sæsson som nu er gået. Vi startede d. 4. april. Og netop den dag var det forår!! Men vejret har ikke været med os – det blev en rigtig sløv start på grund af et koldt forår. Også med aflyste turneringer pga vejret. Men vi har hver gang været glade for at se jer, der mødte op, men det generelle fremmøde har været lavt. Vi er i år 29 medlemmer, og der har i snit været under halvdelen til tirsdagsmatcherne. Og forårsprogrammet føltes måske lidt stramt med Solheim Cup, besøg på Gyttegård, hyggeturnering med Mens Section, udflugt og forsøg med anderledes spilleformer – så det skal nok gøres anderledes til næste år.

Men lige nu vender vi tilbage til Solheim Cup – som vi mener igen var en succes – i foråret d. 2. maj i Varde med os som vinder, og i eftersommeren 22. august på Skærbæk Mølle også med sejr!! Så dobbeltsucces!!

Den 25. april var vi på besøg i Gyttegård med 12 deltagere fra VGK – i sne og kulde!! Ja en udmærket tur, men hold da op det var koldt og surt. Regn fra start. Men den lækre mad rodede lidt bod på de strabadser, vi havde været udsat for. Jeg husker hul 18, med green dækket af store hagl, så det var umuligt at putte!! Gyttegård vandt igen, – jeg tror vi sætter de 10 bedste score op mod hinanden. De fik 280 points mod vores 235.

Den 23. maj var der Hyggeturnering med Mens Section, og mændene trak piger til, for da var vi det største antal deltagende i løbet af året – 21. Så der var vi fint repræsenteret.

Udflugten d. 17. juni til Blåvandshuk Golfbane måtte aflyses pga. for dårlig tilslutning – ØV.

Så var der sommerpause i juli måned.

Den 17. august var der Pokalturnering med Mens Section, vi var 9 Ladies. Og vi tabte pokalen, som ellers har stået et helt år ned i vores skab. – Mon ikke vi skal sørge for inscription på den?

Den 22. august var det Solheim Cup på SMG som nævnt tidligere.

Ind i mellem disse nævnte højdepunkter, har der været de almindelige tirsdags spilledage med forskellige spilleformer, og andet sjov på programmet

Det var vist det….